360

Contabilitate

Tarifele practicate de societatea noastra sunt foarte accesibile si le stabilim de comun acord cu clientii nostri.

Citeste mai mult

Salarizare si resurse umane

Intreaga noastra echipa se va ocupa de societatea dumneavoastra, castigand astfel timp pentru a va realiza propriile obiective.

Citeste mai mult

Contactati-ne acum

Consultantul nostru va sta la dispozitie

call 0720 770 600

Solicitati o programare

Stimati clienti,

De la 1 ianuarie 2014, sistemul TVA la incasare a devenit optional.

Modificarea Codului fiscal este prevazuta in OUG nr. 111/2013, publicata in Monitorul Oficial nr. 809 din 19 decembrie. Noile reglementari fiscale permit contribuabililor sa decida daca vor sau nu sa aplice sistemul TVA la incasare.

Astfel, conform art. II din OUG nr. 111/2013, incepand din 1 ianuarie, contribuabilii care aplica in acest moment sistemul de TVA la incasare au la dispozitie doua variante:

  • Cotinua aplicarea TVA la incasare, daca indeplinesc conditiile de eligibilitate

In aceasta situatie ei nu trebuie sa depuna nicio notificare, Fiscul considerand ca au optat pentru continuarea aplicarii sistemului.

  • Solicita sa nu mai aplice sistemul TVA la incasare

Contribuabilii pot opta pentru a nu mai aplica sistemul TVA la incasare oricand in cursul anului 2014 prin depunerea unei notificari la Fisc pentru a fi radiati din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare.

Practic, daca depuneti notificarea in luna ianuarie, nu veti mai aplica TVA la incasare de la:

  • 1 februarie – daca platiti si declarati TVA lunar (aveti ca perioada fiscala luna calendaristica)
  • 1 aprilie – daca platiti si declarati TVA trimestrial (aveti ca perioada fiscala trimestrul

Pentru a decide daca este sau nu avantajos acest sistem ar trebui analizat domeniul de activitate al companiei dumneavoastra  si termenele de plata aplicate de aceasta cu furnizorii si clientii.

Cele doua variante se prezinta astfel:

  • Aplicand TVA la incasare,  TVA se va colecta si vira la stat in momentul in care se incaseaza facturile de la clienti si se deduce in momentul platii facturilor de achizitii;
  • Renuntand la aplicarea sistemului de TVA la incasare, tva-ul colectat din facturile emise se va plati la bugetul de stat in luna in care au fost emise facturile, iar tva-ul dedus din facturile de achizitie se va deduce la data facturii primite. In acest caz nu veti mai fi conditionati de incasari si plati, practic se aplica vechiul sistem privind tva-ul atat pentru achizitii, cat si pentru livrari.

Pana cel tarziu 20 ianuarie avem rugamintea sa ne precizati varianta de tva pe doriti sa o aplicati in anul 2014, intrucat pana in data de 25 ianuarie trebuie sa depunem o notificare la Administratia de care apartineti.


Cu stima,

Avantajele colaborarii cu o firma de Contabilitate

  • tinand cont de faptul ca legislatia financiar-contabila si fiscala , a fost si este extreme de volatile in Romania ultimilor ani,o societate specializata ii poate ajuta si indruma pe clienti in respectarea cerintelor legale si in intocmirea corecta a declaratiilor de impozite si taxe.
  • responsabilitatea lucrarilor contabile este preluata de noi;
  • activitatea firmei este sustinuta de un soft de contabilitate si gestiune (Wizcount),un program complex,avand module integrate de contabilitate,gestiune,salarii,imobilizari.;
  • dispunem,de asemenea , de un program de actualizare a legislatiei;
  • tinand cont de faptul ca tendintele europene  sunt catre externalizarea serviciilor de contabilitate,aceasta va poate reduce cu pana la 50% costurile alocate acestui serviciu;
  • intreaga noastra echipa si nu o singura persoana,se va ocupa de societatea dumneavoastra,castigand astfel timp pentru a va concentra eforturile in vederea realizarii propriilor obiective;
  • solutii imediate si servicii personalizate;
  • consultanta si rapoarte periodice la cerere;

Noutati

closing